Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
T.
Konu Sahibi Konu S.
Konu Başlığı
Forum
Cevaplar S.C.
Tarih
Cevap
Okunma
Forum'da Kategori Yöneticileri Aranıyor, ilgilenenerler yetkililere ulaşsın lütfen. ×
kurtadam

Laravel Nedir? Nasıl Yüklenir?

Recommended Posts

526537238_laravel-11.jpg.e04eee2248c95bd295f166d486e973f8.jpg

Son zamanların en çok kullanılan ve en çok merak edilen PHP framework'lerinden olan Laravel ile ilgili hazırladığım bu yazımda, kesinlikle taraftarlık yapmadan Laravel'i anlatmaya çalışacağım. Şayet Laravel dahil bir çok farklı PHP framework'ü ile proje geliştirdiğim için bir birlerine olan avantajlarını veya dezavantajlarını oldukça iyi biliyorum. Bundan dolayı yazının başlığına bakıp, ilk bir kaç paragrafı okuyarak yorum yapan arkadaşların, şimdiden hiç yorulmaması için böyle bir giriş yapmak istedim.

Öncelikle Laravel'i biraz tanıyalım. Nedir bu Laravel? Laravel, oldukça basit ve anlaşılır bir kod yapısına sahip, küçük çaplı uygulamalardan tutun da gelişmiş uygulamalara kadar ileri düzey proje geliştirmede ihtiyaçlarımızı karşılayan, MVC yapısına sahip, PHP ve OOP'nin tüm nimetlerinden yararlanan, web uygulamaları geliştirmemizi sağlayan açık kaynak kodlu bir PHP framework'üdür. Kendisine "Web sanatçılarının PHP framework'ü" sloganını uygun gören Laravel, bu sloganın hakkını çokça vermektedir. Bunu 2015 ve 2016 yıllarında Github üzerinde en çok takip edilen PHP framework'ü olmasıyla zaten tescillemiş durumda.

Bir framework seçerken bu framework ile çalışanların çokluğu, aslında o framework'ün iyi olduğunu kanıtlamasa da, seçmeniz için önemli bir kriter olmalıdır. Çünkü yaşayabileceğiniz sorunlara cevaplar ararken, popüler bir framework kullanıyorsanız, sonuca ulaşma süreniz oldukça kısalacaktır. Laravel bu bağlamda Github üzerinde de diğer platformlarda da oldukça yüksek popülariteye sahip bir PHP framework'ü olduğu için sorun yaşatmayacaktır.

Laravel'in Özellikleri

Yazımın başında da belirttiğim gibi oldukça basit bir yapıya sahip olan Laravel, projeleri geliştirme sürenizi ciddi düzeyde kısaltabilir. İçerdiği modüller ve çalışma yapısı sayesinde zaten yapmak istediğiniz veya isteyebileceğiniz bir çok şey düşünülmüş ve Laravel'in içerisine dahil edilmiş olacaktır. Mesela bunlara verebileceğim ilk ve bence oldukça önemli bir bileşen olarn "auth", normalde saatlerde kodlayarak elde ettiğiniz kullanıcı sistemi mekanizmasını sadece bir kaç tıklama ile kurgulamaya yarıyor.

Eloquent

Eloquent yapısı, ORM sistemi üzerine kurulmuş ve aktif kayıt mekanizmasıyla çalışan oldukça güzel bir veritabanı sistemidir. Bu sistemde veritabanında oluşturulan tablolar "Model" adı verilen obje sınıflarıyla haberleşip birbirleriyle bağlantı kurmaktadır. Bu bağlantı, SQL cümlelerine hiç bulaşmadan veritabanı sistemiden bağımsız olarak çalışmamızı sağlamakta. Bu da MySQL ile başladığımız bir projeyi, ilerleyen dönemlerde kolay bir şekilde PostgreSQL, Oracle, SQLite veya MSSQL'e çevirebileceğimiz anlamına gelmektedir.

Route

Bir framework'te bakacağınız ilk konulardan biri rota yapısı olmalıdır. Laravel'de oldukça gelişmiş bir rota yapısı mevcut. Hangi URL'in hangi methoda gideceğini veya hangi yöntemle gideceğini veya hangi middleware ile çalışacağını kolay bir şekilde tanımlayabiliyoruz. Bu, post ile erişilen yerlere get ile erişilmesinin mümkün olmadığı anlamına gelir. Aslında bir bakıma bu iyi bir şeydir. Bu sayede bir URL'de birden çok method ile farklı işlemler yapabileceğiz. GET, POST, PUT ve DELETE gibi methodlar ile kolaylıkla API rotası oluşturarak masaüstü ve mobil uygulamalarımızla tam bir uyum içinde çalışabiliriz.

Blade Engine

Laravel, View yapısı olarak Blade Engine kullanmaktadır. Genel olarak framework'lerde MVC yapısı ile kod geliştirdiğimiz zaman Controller kısmında işlediğimiz veriyi View kısmına da göndererek kullanabiliriz. Bu yapılarda array tercih edilse de, echo veya foreach gibi methodlar içinde blade syntax'ları kullanılır. Bu kullanım şekliyle Laravel'in cache sistemi projenizi hızlandırırken, sizde neyin nerede olduğunu bileceksiniz.

Migrations

Migrate sistemi, Laravel'de veritabanınız için tablo oluşturabileceğiniz, bu tablolardaki işlemleri geri alabileceğiniz, diğer bir tabirle versiyonlama gibi de çalıştırabileceğiniz oldukça başarılı bir sistemdir. Bu sistem sayesinde veritabanlarınızı oluştururken herhangi bir veritabanı arayüzüne ihtiyaç duymadan kolaylıkla veritabanı tablolarınızı oluşturup, bunları veritabanlarınıza migrate edebileceksiniz.

Unit Test

Genelde biz yazılımcıların üşendiği ama çoklu geliştirilen ve birden çok çalışanın birlikte geliştirdiği projelerde kullanılması gereken önemli bir test yapısıdır. Projelerimizin her zaman aynı sonuçları vermesini kontrol edebileceğimiz testleri oluşturup, artisan komut satırıyla çalıştırabileceğimiz bir özelliktir.

Pagination

Eloquent yapını kullanarak çok kolay bir şekilde çalıştığımız sayfalar için bir sayfalama özelliği geliştirebiliyoruz. Bu özelliğin düzenlenebilen yapısı, standart olarak Bootstrap ile kodlanmış şekilde gelmektedir.

Performans

Laravel, performansa son derece önem veren bir framework. Bu bağlamda içerdiği bir çok performans arttırıcı bileşen ile öne çıkmaktadır. Oldukça verimli bir şekilde çalışan cache sistemi ve kolay bağlantı kurabileceğimiz Redis, Laravel'in içerisinde mevcut. Bunun yanı sıra yüksek I/O (input/output) işlemleri içeren veya işlem süresi uzun sistemler için bir Queue (kuyruk) sistemi de mevcut. Symsfony kütüphanesini temel alan Laravel, performans anlamında bir çok açığı gidermiş, açık kaynaklı oluşundan dolayı yazılımcıların katkısıyla oldukça gelişmiş ve gelişmekte olan bir sistemdir. Bundan dolayıdır ki her geçen gün Laravel'in performansı artmaktadır.

Form Doğrulama

Bunu hemen hemen her yazılımcı yapmış veya yapmayı düşünmüştür. Geliştirdiğiniz projelerde özellikle PHP alt yapılı projelerde doğrulama işlemleri bazen sıkıntılı olabiliyor. Aslında sıkıntıdan çok, fazla zaman ayırmak gerekiyor desek daha doğru olacaktır. Çünkü bir form doğrulama işlemi için seçeneklerin çokluğu, bu iş için ayıracağımız zamanı doğrudan etkiliyor. Fakat Laravel, bunu da bizim için düşünmüş ve bir çok farklı veri türünün veritabanında bir karşılığı olup olmadığına bakıp, bize bir sonuç veriyor. Böylece en ufak bir kod dahi yazmadan saniyeler içerisinde form doğrulama işlemi yapabiliyoruz.

Multi Language (Çoklu Dil)

Laravel'in iyi olduğu diğer bir sistem, çoklu dil sistemidir. Oldukça kolay bir fonksiyon yapısına sahip Laravel ile çoklu dilde projeler geliştirebilirsiniz. Her dil için bir klasör bulundurarak validation gibi yapıları çok kısa sürülerde tüm dillere uyarlayabilirsiniz.

Mail & Broadcasting

İçinde bulunan SwiftMailer ile her sistem üzerine kolaylıkla mail atabilir veya Mailgun gibi sistemlerin paketleri ile API üzerinden maillerinizi atabilirsiniz. Bunun yanı sıra önceleri sıkıntılı olan Broadcast sistemi, Laravel'in 5.3 sürümüyle artık stabil hale geldi. Bu sistem sayesinde kolaylıkla telefonlara bildirim atabilir, SMS sistemlerini kullanarak SMS gönderebilir veya Slack gibi 3. parti uygulamalara veri gönderebilirsiniz.

Buraya kadar Laravel'in öne çıkan bazı özelliklerinden bahsetmeye çalıştım. Ama aslında Laravel buraya sığdırdığımız bir kaç maddeden çok daha fazlasına sahip. Ben bir framework seçerken öncelikle o framework'ün topluluğuna bir bakarım. Yani o framework'ü ne kadar kişi kullanıyor? Başım sıkıştığında yardım alabilecek miyim? Danışabileceğim, farklı örnekler veya çözümler bulabilecek miyim? Bu soruların cevapları beni geliştirdiğim projeye göre framework seçiminde yönlendiriyor. Laravel, bu bağlamda oldukça geniş bir kullanım kitlesine sahip olduğu için, hemen her türlü sıkıntınızı internette basit bir kaç arama ile bulabilrsiniz. Şayet ben Laravel'de karşılaşıpta cevabını bulamadığım bir soruna denk gelmedim. Çok hızlı büyüyen topluluğu ile Laravel, her ne kadar genç bir framework sayılsa da her türlü sorununuzu fazla vakit harcamadan çözebileceğiniz bir framework'tür.

Şimdi sıra bu mükemmel PHP framework'ünü nasıl yükleyeceğimize geldi. Laravel'in bir kaç farklı yüklenme yöntemi var, ben size en kolay olanları anlatacağım.

Laravel Kurulumu

Normal şartlarda Laravel, oldukça basit bir şekilde kurulabiliyor. Kuruluma başlamadan önce SSH üzerinden sunucumuza bağlanıp, hemen aşağıdaki komut satırını çalıştırarak Laravel'in bileşenlerini yüklüyoruz.

composer global require laravel/installer

Ardından Laravel'i kurmak istediğimiz dizine giderek veya hangi dizinseydek orayı tarif edecek şekilde aşağıdaki satırı çalıştırıyoruz.

laravel new kurulacak-dizin

Bu komut satırı bazı durumlarda çalışmazsa, alternatif olarak şu komutu da deneyebilirsiniz:

composer create-project --prefer-dist laravel/laravel kurulacak-dizin

Bu işlemden sonra Laravel, bir kaç dakika boyunca belirtmiş olduğunuz dizine, çalışması için ihtiyaç duyulan tüm dosyaları kuracaktır. Detaylı bilgiye ihtiyaç duyarsanız buradan Laravel'in resmi sitesine ulaşabilirsiniz.

Kurulum işlemlerinizden sonra fark edeceğiniz gibi Laravel, güvenlik sebebiyle public_html'in altında çalışmıyor. Hatta neredeyse tüm dosyaları yayıncının göreceği klasör yapısının dışında tutuyor. Laravel'in yayın klasörü "public"tir. Bundan dolayı Virtual Host ayalarımızdan yayın dizinini "public_html"den "public"e çevirmemiz gerekiyor. Bu sayede üst düzey güvenlik önlemleri almaya çalışan Laravel'in, hassas veriler içeren .env gibi dosyalara erişimi engellemesi bekleniyor.

Sonuç olarak Laravel, şundan iyi bundan iyi demeyeceğim tabi ki, çünkü bu kararı vermek hem size hemde geliştirdiğiniz projeye bağlıdır. Fakat Laravel, en iyi PHP framework'lerinden biridir demeden de geçemeyeceğim.

Güzel günler...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Ücretsiz Scriptler
      [IMG]https://www.phpscripttr.com/wp-content/uploads/2020/07/InfyChat-Laravel-Sohbet-Scripti-%C4%B0ndir.jpg[/IMG]

      InfyChat – Laravel Sohbet Scripti İndir
      InfyChat, Laravel çerçevesi kullanılarak uygulanan web tabanlı bir sohbet sistemidir. JQuery ve MYSQL veritabanı ile CoreUI Temalı Bookstrap4 üzerine kurulmuştur.
      Gibi birçok zengin özelliğe sahiptir, Sohbet Scripti

      Üyeleri yönetmek için Süper Yönetici paneli
      Gerçek zamanlı mesajlaşma
      1-1 Sohbet
      Grup Sohbeti
      Özel ve Herkese Açık Gruplar
      Açık ve Kapalı Gruplar
      Grup Üyelerini Yönetin (Yönetici Olun, Üye Ekleyin, Üye Kaldır)
      Sohbetten Önce Sohbet İsteği Gönder
      Okunmamış mesajların bulunduğu ileti dizisi listesi
      Başlık Bildirimleri
      Mesajı yanıtla
      Resimler, Belgeler, Ses ve Videolar dahil Medya Yüklemeleri
      Youtube video bağlantısı entegrasyonu
      İletideki Doğrudan Görüntüleri Kopyala / Yapıştır
      Okundu bilgisi
      Emoji Desteği Eklendi
      Yazma Durumu
      Özel Sohbet Durumu
      Kullanıcı Gizlilik Ayarları
      Çevrimiçi Çevrimdışı Durum
      Kullanıcının son görülme durumu
      OneSignal ile Web Push Bildirimleri
      Sosyal Kimlik Doğrulama
      Kötüye Kullanım Kelime Filtreleme
      Kullanıcıyı Engelle ve Engellemeyi Kaldır
      Kullanıcıyı bildir
      İleti Dizilerini Sil ve İletiyi Sil
      Laravel Echo veya İtici ile uyumlu
      Kullanıcı Profili Görüntüleme ve Düzenleme + Parola Değiştirme + Kullanıcı Baş Harfleri
      Bağlantı Önizleme Desteği eklendi
      Arşiv / Arşivsiz Konuşma (Grup / Kullanıcı) desteği eklendi
      Duyarlı Arayüz ve daha fazlası. Sohbet Scriptleri
      Demo

      Admin: [EMAIL]admin@gmail.com[/EMAIL]
      Users: [EMAIL]user1@chat.com[/EMAIL] & [EMAIL]user2@chat.com[/EMAIL]
      Password: admin
      Dosya Şifresi : www.phpscripttr.com
      Script İndir


    • By kurtadam
      Günümüzün en popüler mesajlaşma uygulaması olan WhatsApp, nihayet kullanıcıların çok beklediği karanlık mod özelliğine kavuştu. Uygulamayı güncelleyen iOS 13 ve Android 10 kullanıcıları, sistem genelinde karanlık mod seçeneğini açarak WhatsApp'ı karanlık modda kullanabiliyorlar.
      Facebook bünyesinde bulunan mesajlaşma uygulaması WhatsApp, geçtiğimiz ay Android işletim sistemi için test sürümünde karanlık moda kavuşmuştu. Böylelikle ilk defa karanlık modu kullanıma sunan popüler uygulamada kullanıcılar, resmi test listelerinin doluluğu nedeniyle APK dosyası aracılığıyla karanlık modu aktif edebiliyorlardı. Nihayet beklenen gün geldi ve WhatsApp karanlık mod desteği hem Android hem de iOS cihazlar için yayınlandı.
      Tüm iPhone ve Android kullanıcıları için ücretsiz bir şekilde sunulan bu özelliği aktifleştirmekse oldukça basit. Bu noktada yeni güncellemeyi iOS 13 veya Android 10 telefonunuza indirdikten sonra yapmanız gereken tek şey, sistem genelinde karanlık mod seçeneğini açmak olacak. Bu işlemden sonra karanlık mod, WhatsApp uygulamasında çalışır duruma gelecek. Bununla birlikte Android 9 kullanıcıları da karanlık modu WhatsApp’ın uygulama içi ayarlarından aktif hâle getirebiliyorlar.

      WhatsApp karanlık mod nasıl kullanılır?
      (Android) WhatsApp uygulamasını açın, Sağ üst köşedeki üç noktaya dokunun, Ayarlar menüsünü açın, Görüntüleme başlığı altındaki Tema seçeneğine dokunun, Açılan pencerede Koyu temayı seçin. Eğer yukarıdaki işlemlerde Ayarlar menüsünde Tema seçeneğini göremiyorsanız, henüz ilgili güncelleme size ulaşmamış demektir. Bunun için Google Play Store’daki WhatsApp sayfasına gidin, ekranı aşağıya kaydırıp 5 yıldızın olduğu değerlendirme bölümünün altındaki Beta başlığına bakın ve test kullanıcısı olup olmadığınızı kontrol edin. Eğer WhatsApp Beta kullanıcısı değilseniz aşağıdan APK sürümünü indirebilirsiniz.
       
       
    • By kurtadam
      Web sayfaları üretmek için geliştirilmiş bir programlama dilidir. Microsoft tarafından geliştirilmiştir. Açılımı “aktif sunucu sayfaları”dır. IIS bünyesinde çalışır. İçerisinde özel nesneler ve kodlar bulunur. İstemci tarafından sayfalar istendiği zaman sunucu ASP içindeki kodları işleyerek istemciden istenilen bilgiyi oluşturur, daha sonra da gönderme işlemini yapar. Bilgi çoğu zaman HTML olarak gönderilir. HTML ile birlikte bir grafik dosyası da oluşturulabilir ve istemciye yollanabilir. “ASP nedir?” sorusuna açıklık kavuşturduğumuza göre, “ASP ne işe yaramaktadır?” sorusuna bakalım şimdi de. Web sayfasında bulunan içeriği değiştirmek istediğiniz zaman devreye girer ve gerekli değişikliği yapar. Ayrıca yeni eklemeleri de kendisi yapar. HTML ile gerçekleştirilen soru sorma işleminde de devreye girerek soruları yanıtlar, gönderilen veriler kullanıcı tarafından icra edilir. Bağlandığınız veritabanındaki bilgileri alma, düzenleme, üstünde işlem yapıp daha sonra silme, yeni eklemeler yapma ve kullanıcının istediği sonuçları gönderme işlemlerini yapar. Ayrıca arayüzü kişiselleştirme işlemini de gerçekleştirir. Güvenlidir çünkü yazılan kodlar başkaları tarafından görüntülenemez. Sunucu kullanımını azaltarak trafik yoğunluğu azaltılabilir.
      1996 yılında geliştirilmiştir ve bir programlama dilidir. Ancak tek başına çalışmaz. Bilhassa Web sunucusu ile birlikte çalışır. Bu programlama dili sayesinde elektronik ticaret sitelerini oluşturmak çok kolaydır. Ayrıca veritabanı uygulamaları da çok kolay ve zahmetsiz yapılabilmektedir. Kodları Browserda çalıştırılamaz, çünkü tüm tarayıcılardan bağımsız olarak çalışma prensibinde olan bir tekniktir. İçerisinde script dilleri kullanıldığından daha önce script bilenler için dilini öğrenmek çok cazip ve çok kolaydır. Kod yazımı basit bir editörce bile oluşturulabilmektedir. Yazılan kodlar da web server aracılığıyla dizine konularak yayınlanır. Programın üç değişik bölümü vardır. ASP kodu ilk bölümüdür. İkincisi web sunucusudur. Sonuncusu ise HTML kodudur. Uzantısı muhakkak ki “.asp” olmak zorundadır. Bir ASP sayfasında kullanabileceğiniz beş bölüm vardır. Birincisi düz metindir. Daha sonra ASP kodlarıdır. Üçüncüsü yukarıda da bahsettiğimiz script dilleridir. Dördüncüsü ASP nesneleridir. Sonuncusu da ADO nesneleridir. “ASP nedir?” sorusunun yanıtı aktif sunucu sayfalarıdır, demiştik. Peki, bu aktif sunucu sayfaları nasıl çalışmaktadır? Sunucu tarafından çalışacak kodlara sahiptir ve bu kodları kullanarak dinamik sayfalar oluşturur. Oluşan sayfalarda birtakım yerleşik nesneler yer almaktadır. Çalışma prensibi ise kafa karıştırıcı değildir. Öncelikle kullanıcı istediği bir adresi tarayıcısına yazar ve tarayıcının yanıtını bekler. Tarayıcı DNS vasıtası ile gelen bu talebi web servera iletir. Web sunucusu talep edilen sayfayı arama işlemi başlatır ve dizinde bulduğu bu sayfayı kodlara göre arayıp bulmaktadır. Bulunan sayfa ASP.DLL’ye yollanır. Dosya içerisindeki komutlar işlenerek HTML sayfası oluşturulmaktadır. Oluşturulan HTML sayfası tarayıcıya yollanır ve son olarak da kodlar tarayıcıda yorumlanmaktadır.
      Diğer tekniklere göre daha hızlı olan bu teknikle, bazı veritabanlarına erişerek yani kayıt ekleme yapılabilmektedir. Ayrıca sorgulama yapma, değiştirme işlemleri de hızlı ve kolayca yapılır. En önemli özelliği ise e-ticarette kullanılması ve e-ticaretin merkezi olmasıdır. Kullandığı dil sunucu tarafından yorumlanabilmektedir. “ASP nedir?” sorusuna sadece aktif sunucu sayfasıdır demek çok yeterli değildir aslında. Çünkü server side ile kodlandığından kimse kaynak kodlara ulaşamamaktadır. Bu da onu önemli kılmaktadır. Sisteme istediğiniz dosyanın adını yazarak çağırma işlemi yaparsınız ve dosya bulunur. Bulunan dosyanın yorumlanmasını istersiniz ve dosya yorumlama işlemi ASP.DLL tarafından yapılır. Ancak bu yorumlama işlemi hemen yapılmamaktadır. Çünkü ilk olarak Global.asa’nın çalışması kontrol edilmektedir. Hangi dilin kullanıldığına baktıktan sonra da kontrol işlemini yapar ve Global.asa çalışıyorsa yorumlama yapılmaktadır. ASP kodlarından ayıklanmış olan bu bilgiler temizleme işlemi sonrası browsera gönderilir.
    • By kurtadam
      Günümüzün en popüler reklam verme platformları hiç şüphesiz sosyal medya ortamlarıdır. Artık sosyal medya bizler için farklı bir alan olmaktan çıkmış ve hayatımızın bir parçası olmuştur.
      Bu yüzden Instagram reklamları nasıl verilir, önemi nedir gibi sorular hemen herkesin en çok merak ettiği sorulardır. Çünkü çok büyük bir potansiyele sahip olan sosyal medya platformları artık markalar ve işletmeciler için mükemmel bir Pazar haline dönmüştür.
      Artık bütün markaların hedef kitlelerine en kolay ve hızlı yoldan ulaşabildikleri tek mecra konumunda olan sosyal medya çok önemli bir konuma ulaşmıştır.
      Çünkü sizlere anında ürünlerinizi tanıtma ve pazarlama imkanı sunmaktadır. Bunun için sosyal medyanın gücünü görmezden gelen firma, marka, şirket ya da şahısların ayakta kalması ve geleceğe yürümesi neredeyse imkansızdır. 2018 yılı itibariyle sosyal medya platformu Instagram için reklam veren şirket ve firmaların sayısı 2 milyonun üzerindedir.
      Elbette popülerlik yönünden diğerlerinden oldukça üstün ama buradan şunu görüyoruz ki artık güçlü bir reklam için sosyal medyanın kullanılması şarttır.
      Birçok firma bu yüzden kendisini Instagarm, Facebook, Twitter, Snapchat, Linkedin gibi ortamlarda aktif hale getirmektedir.
      Bu platformlar üzerinden maksimum takipçiye ulaşmak ve ürünlerini en kısa sürede pazarlamak oldukça cazip ve etkili bir yoldur. Sizlere yazımızda elimizden geldiğince;
      Instagram reklam modelleri
      Reklam vermeden önce yapılması gereken entegrasyon süreçleri
      Adım adım Instagram reklamları nasıl açılır 618media.com olarak anlatmaya çalışacağız.
      Fakat tüm bu konulara başlamadan önce sizlere bazı istatistikler hakkında bilgi paylaşımında bulunmak istiyorum.
      Bir Milyar Aktif Kullanıcı Potansiyeli
      2018 yıl sonu araştırma verilerine göre Instagram uygulamasını aktif olarak kullanan kişi sayısı 1 milyarın üzerindedir. Bu sonuca bakarak Avrupa kıtası nüfusundan çok daha fazla bir sayının Instagram kullanıcısı olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz.
       Instagram kullanan kişilerin yapılan araştırmada %70’ten fazlası bir markayı araştırmaktadır. Düşünün ürün almak için Instagram uygulaması üzerinden araştırma yapılıyor, hem de bu araştırma ortalama 700 milyon kişi tarafından yapılmaktadır.
      Dolayısıyla markaların şimdi neden sosyal medya platformlarında aktif olmak istediğini daha rahat anlayabilirsiniz. Instagram üzerinden kullanıcılar Facebook’a oranla 10 kat çok daha fazla etkileşimde bulunmaktadırlar. Bu araştırma verisi firma ve şirketleri cezbetmektedir.
      Aslında Facebook kullanıcı sayısı 1.5 milyarın üzerinde olmasına rağmen, Instagram kadar etkileşim sağlayamamaktadır. Kullanıcıların ortalama %60’a yakını Instagram sayesinde yeni ürünler hakkında bilgi sahibi olmaktadır.
       İş bununla da kalmıyor, yeni ürünü keşfeden kullanıcıların %30’u Instagram üzerinden grüp tanıdıkları ürünü satın aldıklarını belirtmektedirler.
      Dünya nüfusu göz önüne alındığında bu oranın ne kadar yüksek bir rakama tekabül ettiğini söylememize gerek bile yoktur.  Instagram reklam maliyetleri Facebook’a oranla iki kat daha fazladır.
      Ancak bu fazlalık sizi yanıltmasın. Çünkü Facebook’a oranla 10 kat daha fazla etkileşimin olduğu Instagram platformu sayesinde ürünleriniz çok daha hızlı ve etkili tanıtılmaktadır.
      Instagram reklamları açısından ülkemiz globaldeki ortalama CPC maliyetlerine göre hala avantajlı bir konumdadır.
      Instagram Reklam Modelleri
      Instagram üzerinden birçok farklı modelde reklam verebilme imkanına sahipsiniz. Reklam modelleri arasından sizin için en uygun olanını ya da isterseniz tamamını kullanabilmektesiniz. Temel düzeyde Instagram üzerinden 4 farklı kategoride reklam verilebilmektedir.
      Bunlar görsel, video, döngü ve hikaye reklam modelleridir.
      Görsel Reklamlar
      Instagram platformu üzerinden tek bir görsel kullanarak reklam verebilirsiniz. Doğru bir şekilde seçeceğiniz etkileyici görsel sayesinde oldukça fazla geri dönüşüm elde edebilirsiniz. Görsel reklam vermek için önerilen resim boyutu büyüklüğü 1080x1080 ebatlarıdır.
      Görsellik oranı ise 1:1 şeklindedir. 618media.com olarak bizim burada size tavsiyemiz görsel üzerinde çok fazla metin olmamasıdır. Çünkü metin miktarı doğrudan görselinizin etkileşim oranına etki  edecektir.
      Döngü Reklamlar
      Döngü reklamlarda birden fazla resim kullanabilir ve bunları kaydırarak yayınlayabilirsiniz. Ayrıca döngü reklamları görselin yanında kullanıcılarına video yayınlama imkanı da tanımaktadır.
      Aynı anda birden fazla ürünün reklamını yapmak ya da tek ürüne ait farklı görseller sunmak için en ideal reklam modelidir. Döngü reklamları ayrıca sizlere görsel/video içi farklı yönlendirme sayfaları belirleme imkanı vermektedir.
      Video Reklamlar
      Instagram üzerinden izlenen video oranları her geçen yıl katlanarak artış göstermektedir. Sizde Istagram reklamları üzerinden video içeriklerinizi kullanarak ürün tanıtımı yapabilirsiniz. Genel olarak video reklam süreleri 15 saniyedir.
      Bununla birlikte tavsiye edilen en/boy oranı ise 4:5 yani dikey olmaktadır. Stories’de 60 saniyeye kadar video reklamı kullanabilirken, Instagram akışında bu süre 120 saniyeye kadar çıkabilmektedir.  Videolar minimum 600 pixel genişliğinde ve maksimum 4 GB büyüklüğünde olmalıdır.
      Instagram Hikaye Reklamları
      Özünde çok farklı bir reklam türü olmasa da biz yine de burada ayrı bir kategoride ele almak istedik. Instagram hikaye reklam modelinde yukarıda belirttiğimiz üç farklı reklam türünde de reklam verebilirsiniz.
      Instagram hikaye reklamlarında kullanmanız gereken görsel boy oranı 9:16 olmalıdır. Ayarlamanız gereken görsel boyutu ise 1080x1920 piksel olmalıdır. Şayet video reklamı vermeyi düşünüyorsanız yine oran 9:16 şeklinde ve video uzunluğu en fazla 60 saniye olmalıdır.
      Bunların haricinde Instagram reklamları seçeneği olarak slayt kataloğu sayesinde koleksiyon reklamları da oluşturabilirsiniz. Hedef kitlenizi belirleyerek onlara en uygun reklamları rahatlıkla oluşturabilirsiniz.
      Instagram Reklamları Nasıl Verilir?
      Şuana kadar Insatgarm hakkında genel istatistik bilgilerinden ve reklam modellerinden bahsettik. Şimdi ise biraz daha derine inerek Instagramda nasıl reklam verilir adım adım ondan bahsetmeye çalışacağız.
      Instagram reklamlarınızı ister telefonunuz üzerinden isterseniz de Facebook Ad Manager üzerinden de yayınlama imkanına sahipsiniz.
      Bu işlem için elbette öncesinde yapmanız gereken bazı kurulumlar ve entegrasyonlar gerekmektedir.
       Bu kurulumları listelemek gerekirse;
      Business manager hesabı alma
      Instagram hesabınızı, business manager hesabınıza entegre etme
      Reklam hesabı açma
      Facebook pixel’i oluşturma ve bu sisteme entegre etme
      Katalog oluşturma ve entegrasyonu
      şeklinde listelemek doğru olacaktır.
      Business Manager Nedir?
      Hemen herkesin merak ettiği ve 618media.com olarak bizlerin sizlerle paylaştığı Facebook Business Manager son derece kullanışlı bir uygulamadır.
      Bu uygulama sayesinde Instagram hesabınızı, Facebook sayfanızı ve reklam hesaplarınızı tek çatı altında toplayarak kolayca kontrol edebilmektesiniz.
      Tamamen ücretsiz olan son derece kullanışlı bir uygulamadır.
      Business Manager üzerinden ayrıca hesaplarınıza erişim hakkı olan kişileri atayabilmekte, pixel kodlarınızı, reklam hesaplarınızın ödeme yöntemlerini ve ürün kataloglarınızı belirleyebilmektesiniz.
      Mesela Business Manager sayesinde oluşturmuş olduğunuz herhangi bir X sayfasını yönetmesi için yönetici atayabilmektesiniz.
      Bunun gibi aynı şekilde sosyal medya reklam hesaplarınızı yönetmesi için yönetici atayabilmektesiniz. Kişisel hesabınıza tanımlı olacak şekilde birden fazla Business Manager hesabı alabilme hakkınız bulunmaktadır.
      Bu sayede birden fazla sayfası bulunan kişiler için büyük kolaylıklar sağlamaktadır. Bu uygulama sadece kişiler için değil ajansla çalışan firma ya da şirketler içinde oldukça avantajlıdır.
      İş adresinize ait bir email hesabınız varsa, bu hesap üzerinden kolaylıkla Business Manager hesabı alabilirsiniz. Hesabı aldıktan sonra ise yapmanız gerekenler:
      Business Manager Hesabına Facebook Sayfası Ekleme
      İnstagram üzerinden reklam vermek istiyorsanız, öncelikle İnstagram hesabınızın bir Facebook sayfasına bağlı olması gerekmektedir.
      Halihazırda bir Facebook sayfanız mevcut ise, Business Manager hesabınızın üst kısmında bulunan çark şeklindeki ayarlar menüsüne giriş yapın ve işletme ayarları kısmını seçin.
      Instagram reklamları için, sol tarafta çıkan sekmelerden sayfalara kısmına gidip, mevcut sayfanızı Business Manager’ bağlamanız gerekmektedir. Facebook sayfanız yoksa, bu kısımdan da bir Facebook sayfası oluşturabilirsiniz.
      Facebook Sayfası ve Instagram Entegrasyonu
      Öncelikle Business Manager üzerinden reklam vermeyi düşünenlerin Instagram hesapları ile Facebook sayfalarını birbiriyle ilişkilendirilmiş olması gereklidir.
      Kendinize ait Facebook sayfanızı Business Manager hesabınıza tanımladıktan sonra yapmanız gereken Facebook sayfanızın ayarlar kısmından sayfanızı Instagram hesabınızla ilişkilendirebilirsiniz.
      Reklam Hesabı Oluşturma
      Eğer reklam hesabınız yoksa ya da yeni bir reklam hesabı oluşturacaksanız, Business Manager hesabınızın reklam hesapları kısmından yeni bir reklam hesabı oluştur butonuna tıklamalısınız.
      Business Manager hesabınız üzerinden birden fazla reklam hesabı alabilir, yönetebilir ya da mevcut reklamlarınızı kontrol edebilirsiniz.
       Instagram reklamları için birden fazla hesap kullanıyor ve ödeme işlemi gerçekleştiriyorsanız, Business Manager ile hepsini tek elden yönetebilirsiniz.
      Facebook Pixel Entegrasyonu
      Bütün firma ve şirketlerin en birinci amacı doğru bir hedef kitlesi belirlemek ve bu kitleye ulaşmaktır. İşte Facebook pixel entegrasyonu ile bu hedef kitleyi belirleyecek ve ulaşacaksınız.
      Sizlere kullanıcıların davranışları hakkında hemen her bilgiye ulaşmanız imkanı tanıyacak olan Facebook pixel ile sizin için en doğru hedef kitleyi kolayca belirleyebileceksiniz.
      Daha sonra bu hedef kitleyi reklam entegrasyonunuza rahatça ekleyebilmenizi de sağlayan bir kod parçasından ibaret Facebook pixel ile Facebook  Anlytics’de rahatça kullanabileceksiniz.
      Bu ifadeyi biraz daha somutlaştıracak olursak, bir e-ticaret sitenizin Faceboo pixel entegrasyonunu sağlayarak elde etmiş olduğunuz satış sayılarınızdan elde ettiğiniz gelirleri reklam hesaplarınıza aktarabilirsiniz.
      Bu sayede hedef oranı yüksek ve daha iyi performanslı bir reklam yönetimine sahip olabilirsiniz. Facebook pixel özünde ufak bir js kod parçasıdır.
      İnternet sitenize ait bütün sayfalara bu kod parçacığını eklemeniz gerekir. Yine sizin için özel statüsü olan sayfaları izleyebilmek için kod üzerinde değişikliklerde yapabilmektesiniz.
      Bu sayede hangi kampanyanızın sizlere ne kadar satış getirdiğini rahatlıkla görebilmektesiniz. Facebook pixel kullanmanız ayrıca sizlere hedef kitleler ve özel dönüşümler sağlama noktasında da büyük avantajlar sağlayacaktır.
      Sosyal medya platformlarında bu gibi araçlar sayesinde işlemlerinizi çok daha rahat bir şekilde gözlemleyebilirsiniz.
      Facebook pixel, kendi özelliği sayesinde sitenizi ziyaret eden kullanıcılara özel hedef kitleler oluşturabilmektedir. Bu sayede sii ziyaret eden kullanıcılar için yeni hedefler oluşturup onları yine reklamlarla sitenize çekebilirsiniz.
      Facebook pixel ile yine bambaşka bir ayrıcalık elde edebilir ve özel dönüşümler sağlayabilirsiniz. Özel dönüşümler sayesinde internet sitenizdeki özel olayları takip edebilirsiniz.
      Bu sayede firmanız için daha iyi olacak şekilde reklamlarınızı yeniden revize etmeniz mümkündür. Facebook pixel’i kurmak için;
      Business Manager işletme ayarları
      Ekranın sol kısmındaki veri kaynaklarının altında bulunan pixeller sekmesi
      Ekle deyip pixel kod parçacığınızı web sitenize ekleyin.
      Facebook pixelinizi oluşturduğunuz reklam hesabınıza entegre etmeyi unutmayın.
      Facebook Pixel Helper
      Facebook pixel kodunu sitenize ekledikten sonra bunu ara ara kontrol etmeniz gerekmektedir.
      Başta Instagram reklamları olmak üzere daha birçok reklamlarınızı kontrol etmenize yarayan Facebook pixel kod parçacığını, Facebook pixel helper ile kolaylıkla doğrulayabilir ve çalışıp çalışmadığını kontrol edebilirsiniz.
      Bilgisayarınızdan web sitenize girdiğiniz herhangi bir zamanda arka planda kendiliğinden çalışır ve Facebook pixelinizin çalışıp çalışmadığını kontrol eder.
      Instagram’da Reklam Verme
      Bütün sosyal medya platformlarında olduğu gibi Instagram ve Facebook üzerinden de amaçlarınıza uygun olacak şekilde reklam verebilirsiniz.
      Reklam verme işini sizler için temel hatlarıyla açıklamaya çalışalım.
      Gönderi Etkileşimleri: Sayfalarınız ve gönderilerinizle ilgilenen sosyal medya platformlarından çok daha fazla hedef kitleye ulaşmanızı sağlayan reklam modelidir.
      İnternet Sitesi Trafiği: Reklam tıklamalarıyla kullanıcıları internet sayfanıza yönlendirebileceğiniz en etkili reklam modellerinden birisidir. Bu reklam modelinde reklamlarınızı döngü, görsel, video ya da koleksiyon tarzında verebilirsiniz.
      Katalog Reklamları: Kataloğunuz ve Facebook pixel ile entegre çalışabilme özelliğine sahip bu reklam modeli ile hedef kitlenize doğrudan kataloğunuzdan reklamlar gösterebilirsiniz. Yine dinamik reklamlar oluşturabilirsiniz.
      Potansiyel Müşteri Bulma Reklamları: Firmanız, markanız ya da işletmenizle doğrudan ilgilenen müşterilerin mail adresi ve telefon numarası gibi bilgilerini toplayan bir reklam modelidir.
      Facebook ve Instagram reklamları ile ilgili kendinize özgü daha farklı reklam verme modelleri geliştirebilirsiniz. Örneğin bir e-ticaret sitesi sahibisiniz ve reklam vermeyi düşünüyorsunuz. Reklam verme hedefleriniz arasında web sitenize hedef kitlenizi çekmek, sayfanızı geliştirmek ve haliyle bir kazanç elde etmek istiyorsunuz. Bunun için size tavsiyemiz basit ama etkili olan üç reklam modeli üzerinden gidebilirsiniz.
      Sayfa Gönderi Reklamları Oluşturma
      İlk olarak kampanya türünüzü seçmelisiniz. Reklam sayfanıza ait ana sayfadan oluştur kısmına tıklayarak ilk reklamınızı oluşturabilirsiniz. Burada ilk önce halihazırdaki gönderilerinizi hedef kitlenizle buluşturacağız. Bu yüzden kampanya türünü gönderi etkileşimi seçerken, pazarlama hedefini ise etkileşim olarak seçmelisiniz. Tüm bu konularda 618media.com olarak her daim sizlere yardımcı olacağız. Şimdi yapmanız gereken, kampanya ismini belirledikten sonra hemen alt kısımda iki tane kutucuk karşınıza çıkacak.
      Bu kutucuklardan ilki planladığınız kampanyalar için A/B testi oluşturmanızı sağlıyor. Yani sizlere bazı değişkenleri test etme olanağı sağlıyor. Bir diğer kutucuk ise bütçe optimizasyonu işinizde size yardımcı olmaktadır. Çünkü Facebook reklamlarında bütçeler reklam seti türünde kategorize olmaktadır.
       Hedef kitlenizi çok iyi bir şekilde tanımlamalısınız. Reklamlarınız doğrudan adrese teslim olmalıdır. Bu açıdan çok şanslısınız, çünkü Facebook sizler için yaş, cinsiyet, meslek, ilgi gibi daha birçok alanda her kullanıcısını kategorize etmektedir. Ayrıca kişileri hedefleme yapabilme imkanınız olduğu gibi, belirli bir kitleyi hedef dışı da tutabilirsiniz. Burada sosyal medya platformlarında belirlediğiniz hedef kitlenin potansiyelini de görebilmektesiniz. Burada önemli olan hedef kitlelerinizin geri dönüşümünü artırmak için her zaman birden fazla reklam seti oluşturmalısınız.
      Hedef kitlenizi daralt seçeneği ile tüm hedef kitlenizi tek bir kutu içerisine alabilir ve  reklamlarınızı doğrudan gönderebilirsiniz.
      Reklam alanlarınızı düzenlemeyi ihmal etmemelisiniz. Normalde standart olarak karşınıza otomatik reklam alanları çıkmaktadır. Facebook Ad Manager ile kendi reklam alanlarınızı rahatlıkla düzenleyebilirsiniz. Bunu sizlere daha somut bir şekilde ifade etmek gerekirse, eğer siz sadece Instagram üzerinde reklam yayınlamayı düşünüyorsanız, buradan Insatgram seçeneğini seçerek reklamlarınızı sadece orada yayınlayabilirsiniz. Genel olarak gönderi etkileşim reklamları hikayelerde çok aktif olmadığı için, hikayeler kısmının genel olarak boş olduğunu görürsünüz.
      Bütçe ve Teklif ayarları
      Hemen her alanda kullanışlı olan Instagram reklamları, bütçe noktasında da sizlere farklı seçenekler sunuyor.
      Günlük bir bütçe sınır ile süresiz yani siz durdurana kadar reklam verebileceğiniz gibi, belirli tarihler aralığında yayınlanmak üzere de reklam verebilir ve ona göre bütçe oluşturabilirsiniz.
      Yine burada reklam verme seçeneklerine göre optimizasyon belirleme ve kontrol etme işlemlerinizi de kolayca yapabilmektesiniz.
    • By kurtadam
      İnternet kullanımının giderek günlük hayatın her alanına sirayet etmesiyle birlikte yenilikçi teknolojilere ayak uydurmak herkes için çok önemli bir hale gelmiştir. Özellikle ticari faaliyet alanı her ne olursa olsun küçük veya büyük çaplı işletmelerin internet platformunda daha görünür olmaları ve hedef kitleleri ile uygun zeminde buluşabilmeleri, işletmelerin kazanç sağlayabilmeleri açısından çok önem arz etmektedir.
      SEO yani Search Engine Optimization kavramı da küçük ya da büyük ölçekli işletmeler kadar internet üzerinden blog ya da benzeri platformlar ile kullanıcılara ulaşmak isteyenleri yakından ilgilendiren bir unsurdur. Hayatımıza son yıllarda giren SEO kavramı, başlı başına bir sektör oluşturmuştur.
      SEO Nedir?
      Search Engine Optimization kelime grubunun baş harflerinden oluşan SEO, dilimize çevrildiğinde arama motor optimizasyonu anlamına gelmektedir. Günümüzde internet platformunda aratılan bütün kelimeler, söz konusu arama motorlarının veri havuzunda kaydedilen ve kullanıcılara aramalarına göre en çok ihtiyaç duydukları çözümleri sunan bir işleyişe sahiptir.
      Bir firmanın internet sitesini, sektöründeki on binlerce sitesinden farklı olarak öne çıkarmak ve kullanıcılara kolay bir şekilde ulaşmasını sağlamak için yapılan işlemlerin tümüne SEO adı verilmektedir. SEO sayesinde internet siteleri arama sonuçlarında ilk sayfada ve üst sıralarda yer alırlar. Böylelikle arama yapan kişiler, ihtiyaçlarına yönelik sonuçlara daha kolay ulaşabilmekte, çözüm üreten firmalar da bu sayede kâr paylarını artırıp yeni müşteriler kazanabilmektedir.
      SEO Uyumlu Makale Nedir?
      SEO çalışmaları site içi SEO ve site dışı SEO olarak ikiye ayrılmaktadır. Web sitesinin iç yapısında yapılan SEO çalışmalarının en önemli basamaklarından biri siteyi adeta bir duvar örer gibi arama motorlarına uygun yani optimize bir hale getirmektir. Bu çalışmalarda önem teşkil eden en büyük silah da SEO uyumlu makalelerdir.
      SEO uyumlu makale kavramı, yazılı bir içeriğin tamamen arama motorlarının çalışma prensibine uygun bir şekilde yazılması anlamına gelmektedir. Bu sayede arama motorları web sitesini daha kolay bir şekilde tanımlayabilmekte ve arama motorunda istenilen sonuçlarda siteyi en üst sıralarda gösterebilmektedir.
      SEO Uyumlu Makale Ne İşe Yarar?
      SEO uyumlu makaleler sayesinde bir sitenin Google arama motorunda çok daha rahat görünür olması ve Google arama motorunun belirlediği kriterlere uygun olmasını sağlamaktadır. Google kriterlerine üst düzeyde uygunluk sağlandığında herhangi bir ekstra ücret ödemeden web sitesinin arama motorlarında ilk sayfada yer alması mümkün olabilmektedir.
      Firmalar için arama motorunda ilk sayfada yer almak büyük önem taşımaktadır. Çünkü kullanıcılar herhangi bir ürün ya da hizmet satın almak istediklerinde veya bir bilgiye ulaşmayı amaçladıklarında Google arama motorunda sadece ilk sayfadaki siteleri tıklayarak tercih etmektedir. Bu nedenle arama motorlarında ilk sayfada yer almak daha fazla kullanıcıya erişmek ve bilinir olmanın temel anahtarıdır. SEO uyumlu makale de web sitesinin arama motorunda ilk sayfada yer almasını sağlayan site içi SEO çalışmalarının merkezidir.
      SEO Uyumlu Makale Nasıl Yazılır?
      SEO uyumlu makale yazımı güncel kriterlere göre, kullanıcı odaklı ve kullanıcıya fayda sağlayacak şekilde yapılmalıdır. Arama motorlarının sürekli güncellenen ve değişiklik gösteren kriterlerine uygun bir şekilde, Türkçe dil ve anlatım kurallarına uygun olarak yazılan makaleler SEO uyumludur. Ayrıca arama motorlarının yazılan makaleleri daha iyi indeksleyebilmesi yani tanımlayıp onaylayabilmesi için bazı anahtar kelimelerin kullanımına özen gösterilmelidir.
      Anahtar kelime analizi ve araçları kullanılarak belirlenen stratejik kelimeler üzerinden okuyucuya bilgi ve fayda sağlayan makaleler SEO uyumlu makale yazmanın altın kuralıdır. Bunun dışında makalenin uzunluğu, alt başlıkların anahtar kelimelerden seçilmesi ve cümlelerin kısa ve net anlamlar içermesi de SEO uyumlu makale yazarken dikkat edilmesi gerekenler arasında yer almaktadır.
T.
Konu Sahibi Konu S.
Konu Başlığı
Forum
Cevaplar S.C.
Tarih
Cevap
Okunma

Öne Çıkan Üyeler

Ümit T. Ümit T. Administrators
Gökhan Bozkurt Gökhan Bozkurt Verified Member
waxxi waxxi Members
Mehmet Mehmet Members
kurtadam kurtadam Members
muhammed muhammed Members
mehmet1881 mehmet1881 Members

spacer.png

İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden biri olan Forumbilgisi.Com  Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur. Forumbilgisi.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler Buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde Forumbilgisi.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacak ve Avukatlarımız size geri dönüş yapacaktır.

İletişim Kanalları

TÜM GENEL SORUNLAR İÇİN

info@forumbilgisi.com

Reklam Verin

REKLAM VERMEK İÇİN

reklam@forumbilgisi.com

Yasaklı Üyeler

BAN SORUNLARI İÇİN

ban@forumbilgisi.com

Yasal İşlemler

İHLAL BAŞVURUSU

ihlal@forumbilgisi.com

General

General

Please enter your display name

×
×
  • Create New...